Friday, November 28, 2008

Cntaku takkan pudar

Apabila sejenak memikirkan apakah yang boleh aku buat untuk Allah. Terasa begitu kerdil hati ini tapi Alhamdulillah didatangkan semangat untuk berusaha. Amar makruf nahi munkar ingin ku tegakkan namun hati diri ini tidak dirasakan sempurna lantas mengundang bisikan sang syaitan untuk menghalang diri daripada menegakkan cinta yang hakiki. Ya memang aku lemah tapi lemahku hanya bila aku menjauhkan diriku daripadaMu. Ya memang aku insan yang hina apabila hati ini tidak berdegup keranaMu. Ya aku memang kerdil apabila aku tidak menjadikanMu sebagai sandaranku. InsyaAllah segala kebaikan itu boleh dimulakan satu persatu, ku pujuk hatiku agar tidak hilang rasa keyakinan ku terhadapMu. Sesungguhnya Ya Ilahi, hati ini amat memerlukanMu. Memerlukan kekuatan darimu. Aku sedar segala yang terjadi merupakan aturan dariMu. Ujian yang disediakanMu untuk menapis hamba yang benar-benar setia kepadaMu biarpun seluruh dunia menentangnya. Oleh itu Ya Ilahi akan aku perjuangkan kalimahMu didalam hati ini agar dapat ku singkirkan karat jahiliyyah agar sinar imanMu dapat menembusi hati yang penuh kekotoran ini. Tika aku lemah Kau berilah peringatan kepadaku Ya Ilahi. Tika aku jatuh tersungkur Kau berikanlah aku peluang untuk bangkit kembali. Biarlah segala yang aku lakukan berpaksi kepada Yang Satu. InsyaAllah.

satu nukilan hati :
7.12 a.m
29 nov 2008

No comments:

Post a Comment