Monday, February 2, 2009

past and present

aku dulu dan aku sekarang.....

ape agaknye yang boleh disimpulkan?

same atau serupa? yang penting ape yang di dalam hati menjadi ukuran...pengetahuan akan bertambah dengan pengalaman tapi adakah ia datang skali dengan amalan? lu pikir ah sendiri...satu persoalan yang agak sering aku pikir....apakah bezanya kite yang dulu dengan kite yang sekarang yang semakin naik usianya jike iman kat dalam hati tu langsung tak bertambah...aku terkedu...terkedu dengan sikap aku sendiri yang kadang-kadang berpura-pura tidak tahu dan juga dengan sikap diri yang selalu menepis suara hati yang menjadi rahmat dari Ilahi

Hipokritkah aku?...persoalan tu dah cukup untuk melemahkan aku...aku hanyalah insan yang lemah....yang menanti amalannya ditanya oleh Ilahi...namun aku tidak akan berhenti berusaha...

berusaha melakukan perkara yang diredhaiNya

No comments:

Post a Comment