Tuesday, July 28, 2009

teater

insyaAllah dengan namaMu aku menulis

27 july 2009
kuala terengganu
teater menunggu kata dari tuhan

sdh sebulan lebih lgkah dari icpu dan akhirnya ia berakhir.dengan izinNya aku dapat melanjutkan pelajaran ke universiti di kanada namun masa y ada ni lah y menentukan sama ada betul aku akn menjejakkan kaki ke sana. betul la kan sebab semua y trjadi sampai sekarang ni adalah aturanNya. Dia yang menentukan apa yang terjadi..aku bersyukur aku terpilih antara org y agak tenang semasa keputusan diketahui.alhamdulillah.

tapi malangnya cuti ni ibarat satu mimpi yang kelam membuatkan aku sukar nmpak cahaya utk meneruskan perjalanan.aku asyik terjatuh dengan perangkap duniawi dan pilihan keburukan y diilhamkannya untuk aku.namun aku bersyukur sbb stakat ni aku masih lg mencuba untuk bangkit semula. dlam usaha aku utk bangkit aku ditawarkan abgku untuk menghadiri satu teater. Menunggu Kata Dari Tuhan. betul la lirik lgu raihan tu selangkah aku cuba menghampiriNya, seribu langkah Dia menghampiriku.

teater tu menyedarkan aku akan satu hakikat.kita memang akan sentiasa diuji tp diuji akan ape?
aku menemui satu jawapan buat diri aku. diuji akan cintaku terhadap Allah dan RasulNya. ka'ab bin malek berjaya bertahan dengan ujian yang diberi oleh Ilahi. bagaimana pula dengan aku?
adakah aku akn kalah dalam membuktikan 2 kalimah syahadah y dilafazkan dalam setiap solat aku? aku jd kelu..namun btul la kan sbb kalu aku ckp aku akan mencuba dan boleh bertahan mmg senang tp alhamdulillah aku lebih tahu y aku perlu terjemahkan ia dalam perlakuan aku.
aku xleh lg lalai.aku perlu bgn semula.

insyaAllah aku akn bangun semula.aku teringat kata2 seorg kwn. Allah itu dekat :)
"Aku adalah menurut persangkaan hambaKu" (hadis qudsi)

3 comments:

  1. insyaAllah..ukhti akan sentiasa dalam rahmat-Nya..salam ziarah..

    ReplyDelete
  2. salam dear.

    rindu kamu
    doakan win juga
    moga dipermudahkan segala urusan
    ameen

    panjang umur,
    nanti jumpe k

    :)

    ReplyDelete
  3. I have the same problem here. Trying to get back my tempo like in Taylor's. Ironically, it's easier to do it in Taylor's than at home. Home is comfortable, but maybe too comfortable. Home sweet home indeed.

    Smile!

    ReplyDelete